Panevėžyse ringkonna Avaliku Huvi Kaitse Grupi liikme Tomas Rutkauskase sõnul ei ole elanikud nõus pakutud lahendusega, mis on nende sõnul ebamõistlik, vastuolus seaduste ja avaliku huviga.

“Me näeme teisi võimalusi, mis on palju odavamad, ratsionaalsemad, majanduslikult põhjendatud ja mis oleks kindlasti avalikkusele vastuvõetavad,” ütles ta BNS-ile.

Kohalikud elanikud kardavad, et raudtee ehitamise tõttu lammutatakse rohkem kui kaks tosinat elumaja ja on mures kohaliku kultuuripärandi, kitsarööpmelise raudtee, saatuse pärast.

Möödunud aastal esitleti avalikkusele kolme varianti Euroopa raudteevõrgu arendamiseks Panevėžyse ringkonnas. Kaks odavamat varianti, mille maksumuseks hinnati 69 miljonit eurot ja 73 miljonit eurot, nägid ette raudteeliini, mis kulgeks Panevėžysele lähistel koos reisijate terminaliga Gustonyses, ilma lisalõiguta linna läbimiseks.

Panevėžyse ringkonna elanikud eelistavad ühte odavamatest variantidest.

Rail Baltica ühendab Tallinna, Pärnu, Riia, Panevėžyse, Kaunase, Vilniuse ja Varssavi, ning sisaldab 392-kilomeetrist lõiku Leedus.

Transpordiministeeriumi sõnul on kogu Rail Baltica projekt, mis ühendab Balti riigid Euroopaga, kavandatud valmis saama aastaks 2030.

Allikas: LRT

Aita huvitavatel artiklitel levida ja jaga seda teistega!

0 0 votes
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments